حسينعلي لازمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: از آنجا كه مؤسسان اين دانشگاه در طراحي اوليه خود در زمان تاسيس، زميني را براي اجراي طرح‌هاي بومي و سوده ده كشاورزي در نظر گرفته بودند، تصميم گرفته شد تا با كاشت درخت خرما كه بومي منطقه است، نسبت به احياي اين اراضي اقدامات عملي صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: بر همين اساس از مردادماه سال گذشته پروژه نخيلات در زميني به وسعت پنج هكتار در ضلع شمالي دانشگاه آغاز شد.
لازمي با اشاره به روند اجراي اين طرح ادامه داد: از آنجا كه زمين‌هاي منطقه از نظر كشاورزي بسيار نامناسب بود، با صرف زمان زياد نسبت به تعويض خاك و اجراي سيستم آبياري مدرن اقدام شد و موفق به آماده‌سازي زمين براي كاشت نهال شديم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بافق افزود: با پيگيري‌هاي به عمل آمده و هماهنگي با اداره جهاد كشاورزي بافق، نخستين سري درختان خرما همزمان با روز طبيعت در اين زمين‌ها كاشته شد و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان فروردين‌ماه امسال 800 اصله نهال خرماي ديگر در اراضي اين دانشگاه غرس شود.
لازمي ضمن قدرداني از تلاش همكاران و مسئولان جهاد كشاورزي در اجراي هر چه بهتر اين پروژه، هزينه اجراي اين طرح را حدود 300 ميليون ريال برآورد و ابراز اميدواري كرد: با تكميل اين طرح شاهد رونق بخش كشاورزي و احياي زمين‌هايي كه تاكنون بلااستفاده مانده‌اند، باشيم.
به گزارش فارس؛ بافق از مناطق خرماخيز كشور و يكي از قطب‌هاي توليد خرما به ويژه در استان يزد به شمار مي‌رود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا